Cronica de film

• Law Abiding Citizen

Luni, 14 Decembrie 2009, Categoria: Cronica de film

Law Abiding Citizen Credeam ca "Law Abiding Citizen" are sa fie un soi de "The Brave One" in varianta masculina, cu Gerard Butler luandu-i locul lui Jodie Foster in rolul cetateanului afectat de o crima stupida si brutala, care decide sa-si faca dreptate cu propriile maini, pentru ca sistemul judiciar il dezamageste profund.
    De fapt scenele sangeroase si excesul de violenta duc filmul mai degraba in zona seriei "Saw", iar Clyde Shelton (Butler), cetateanul "motivat sa ucida", e un psihopat care se joaca de-a Hannibal Lecter cu Nick Rice (Jamie Foxx), un procuror ambitios dar incapabil sa... mai mult
  • The Accidental Husband

Marti, 8 Decembrie 2009, Categoria: Cronica de film

The Accidental Husband Uma Thurman este Emma Lloyd, un soi de "doctorul Cristian Andrei" - versiunea cu fusta, consiliera inimilor sfaramate la un post de radio din New York. Emma e scrobita si rationala, frumoasa, plina de succes si logodita cu Richard (Colin Firth), barbatul perfect - elegant, bogat, curtenitor, genul pe care il recomanda ascultatoarelor sale care ii plang pe umarul virtual zi de zi la ora fixa. Insa la un moment dat sfaturile ei dau gres, o tanara doamna isi anuleaza nunta, iar Patrick, fostul-ei-viitor-sot, decide sa se razbune pe psihologul de serviciu. Si o face intr-o maniera mai... mai mult
  • The Twilight Saga: New Moon

Vineri, 27 Noiembrie 2009, Categoria: Cronica de film

The Twilight Saga: New Moon Daca asteptati ca dragostea nemasurata dintre Bella si Edward sa capete conotatii pamantene si sa se lase cu vreo noapte fierbinte sau ceva pipaieli pe bancheta din spate a masinii, puneti-va pofta in cui: partea a doua din Saga Twilight pastreaza aerul pudibond si il acutizeaza, in note de tragedie clasica. Si ca nu cumva sa se iste vreo confuzie, trimiterea la Shakespeare apare inca de la inceput, atunci cand Edward isi marturiseste gandurile suicidale (caci n-ar suporta o lume fara Julieta lui, etc etc).
    Socata, Bella-Julieta il asigura de amorul ei etern, si cu atat mai... mai mult
  • Le Concert

Vineri, 20 Noiembrie 2009, Categoria: Cronica de film

Le Concert Andrei Filipov dirijeaza un Andante de Mozart intr-un amfiteatru gol: regimul lui Brejnev i-a luat bagheta din mana si a inlocuit-o cu un mop. Muzica il obsedeaza inca, dar vremurile s-au schimbat, muzicienii si-au amanetat instrumentele si si-au gasit ocupatii mai putin burghezo-subversive - soferi de ambulanta, taximetristi, vanzatori de zarzavat ori mici bisnitari de cartier.
    Dar Filipov are un concert de dus la capat, Ceaikovski ii pulseaza inca in vene cu notele unei partituri ce l-a urmarit vreme de 30 de ani, si pentru a-si vedea visul implinit nu ezita sa apeleze... mai mult
  • 2012

Luni, 16 Noiembrie 2009, Categoria: Cronica de film

2012 Dupa asaltul extraterestrilor din "Independence Day" si asaltul zapezilor din "The day after tomorrow", Roland Emmerich dezlantuie din nou Apocalipsa, de data aceasta cu o catastrofa globala profetita in calendarul Mayas: solstitiul lui 2012 aduce o aliniere bizara a planetelor ce provoaca explozii solare, modificari ale particulelor neutrino si o incalzire brusca in nucleul Pamantului cu consecinte dezastruoase - cutremure, miscari tectonice, deplasarea polilor magnetici si cam tot ce va mai poate trece prin cap in materie de cataclisme ecologice.
    Pe cale de consecinta avem... mai mult
  • The Time Traveler's Wife

Luni, 9 Noiembrie 2009, Categoria: Cronica de film

The Time Traveler's Wife Henry, protagonistul romanului semnat Audrey Niffenegger (tradus si la noi in 2007, la editura Tritonic, si adaptat pentru marile ecrane de scenaristul succesului lacrimogen "Ghost"), sufera de o anomalie genetica ("rara", dupa cum subliniaza filmul, de parca anomaliile genetice ar fi altminteri la ordinea zilei) care il face sa calatoreasca in timp, fara tinta ori scop precis. Henry aluneca in trecut, in viitor si-napoi cat ai clipi din ochi, fara sa-si poata alege destinatia, fara sa-si poata pastra vesmintele si fara prea multe avertismente - o vaga ameteala, apoi puf! s-a... mai mult
  • Surrogates

Miercuri, 28 Octombrie 2009, Categoria: Cronica de film

Surrogates Ati visat sa traiti fara riduri sau probleme de greutate, fara celulita sau calvitie, fara burta ori acnee? Ei bine, se poate: traiti printr-un surogat - un android cu piele perfecta (dar sintetica), mereu tanar si ferice, un alter-ego versiunea 2.0. Cam asta se intampla in "Surrogates", ultima distopie SF realizata de parintele lui Terminator 3, Jonathan Mostow.
    Intr-un viitor nu destul de indepartat majoritatea oamenilor aleg sa renunte la formele clasice de socializare si sa comunice exclusiv prin intermediul unor roboti-surogat, controlati comod, din confortul propriei... mai mult
  • Julie si Julia

Luni, 19 Octombrie 2009, Categoria: Cronica de film

Julie si Julia Julia Child: 40-si-un-pic de ani, un sot iubitor si o viata irosita cu nimicuri. Julie Powell: aproape 30 de ani, un sot iubitor si o viata irosita intr-o slujba pe care o detesta. Pana cand amandoua descopera placerea gatitului si fac din arta culinara centrul existentei lor, uneori in detrimentul casniciei, alteori intru decimarea bugetului familial.
    Filmul Norei Ephron combina doua povesti reale: una inspirata din memoriile Juliei Child ("My Life in France"), cealalta avandu-si sursa in blogul "The Julie / Julia project", care documenteaza aventurile Juliei Powell pe... mai mult
  • Orphan

Vineri, 9 Octombrie 2009, Categoria: Cronica de film

Orphan "Orfana" este, pe scurt, povestea unor parinti iubitori care adopta un copil ciudat ce se va dovedi pe parcurs un ucigas psihopat. Va suna cunoscut? Tot ce se poate: subiectul a mai fost abordat de nenumarata ori, sub varii forme, iar filmul lui Jaume Collet-Serra face apel fara jena la toate cliseele din recuzita genului. Si asta inca de la primele secvente - cosmarul grotesc si banal al unei mame care isi pierde copilul la nastere.
    Traumatizata in urma experientei, Kate (Vera Farmiga) recurge la solutia adoptiei. Nimic mai simplu: se pare ca in orfelinatele americane copiii... mai mult
  • In the Electric Mist

Miercuri, 16 Septembrie 2009, Categoria: Cronica de film

In the Electric Mist Bazat pe romanul lui James Lee Burke, "In the electric mist" ne poarta pe taramurile mlastinoase ale Louisianei, pe urmele unui serif scump la vorba (Tommy Lee Jones) care investigheaza asasinatele comise de un criminal in serie. Timp in care se imprieteneste cu un cuplu de actori care filmau in imprejurimi, are viziuni cu un general mort in Razboiul Civil si descopera ca sirul crimelor din prezent se impleteste cu alte intamplari dureroase din trecut.
    Filmul surprinde bine atmosfera de sud toropit, cu iz de blues, dar scenariul se pierde in nenumarate sub-ploturi si... mai mult