Cronica de film

• The Back-up Plan

Marti, 22 Iunie 2010, Categoria: Cronica de film

The Back-up Plan A fost odata o corporatista care, nemultumita de existenta sa rutiniera, si-a abandonat jobul fancy si a deschis un pet shop de cartier. Care si-a cautat sensul vietii in bratele a numerosi pretendenti, fara sa-si gaseasca alesul, jumatatea, perechea perfecta. Asa ca s-a hotarat sa faca un copil de una singura. Ma rog, cu ajutorul unei banci de sperma si al unui medic care face glume de genul "ma uit la cervixul tau, nu la unghiile de la picioare", glume asortate la genericul cu animatie in tente de roz care deschide "The Back-up plan" si te avertizeaza ca urmeaza o comedioara... mai mult
  • Soul Kitchen

Luni, 14 Iunie 2010, Categoria: Cronica de film

Soul Kitchen Nu e "Solino", desi in centrul povestii e un restaurant. Nu e "Kebab Connection", desi patronul restaurantului e un grec. Nu e nici "Gegen die Wand" - de data asta Birol Unel apare doar intr-un rol secundar. E un mix din toate cele insirate mai sus, si un pic mai mult. Sau un pic mai altfel: Fatih Akin renunta la tonul sobru din ultimele sale filme si livreaza o farsa lejera, asezonata cu afrodisiace si muzica soul.
    Adam Bousdoukos e Zinos, patronul unei taverne din Hamburg, care isi rasfata clientii cu salate inecate in maioneza si cartofi prajiti in uleiul in care mai... mai mult
  • Giallo

Vineri, 4 Iunie 2010, Categoria: Cronica de film

Giallo Termenul "Giallo" desemna initial un gen literar avand ca specific suspansul, crima si misterul, al carui nume isi avea originea undeva la finele anilor '20, in seria romanelor politiste cu coperti din hartie ieftina, galbena, scoasa de editura italiana Mondadori. Genul cinematografic cu acelasi nume s-a dezvoltat in peninsula in anii '60 si isi are originea in romanele mentionate anterior, evoluand treptat spre horror si thriller psihologic, iar Dario Argento se numara printre reprezentantii sai cei mai de seama.
    Pana la "Cod galben de crima". Care e mai putin un "giallo"... mai mult
  • Caravana cinematografica

Luni, 31 Mai 2010, Categoria: Cronica de film

Caravana cinematografica Un sat izolat din Transilvania isi traieste zilele linistite sub o ploaie marunta, mucegaioasa, candva la inceputul anilor 60; satenii s-au aciuat care incotro, pe sub prelate ori sub paturi, si singurele care mai misca sunt vitele pazite de ciobanul retardat al zonei. Plus camionul ce adaposteste un cinematograf ambulant, trimis de la regiune ca sa raspandeasca lumina propagandei comuniste in randul taranimii proaspat colectivizate. In fruntea acestei caravane cinematografice in miniatura sta tovarasul Tavi, un activist comunist tanar si ambitios, care incearca sa castige puncte... mai mult
  • The Losers

Joi, 20 Mai 2010, Categoria: Cronica de film

The Losers "The Losers" e adaptarea pentru marele ecran a unei serii de benzi desenate creata de Andy Diggle si ilustrata de Mark Simpson (Jock), publicata de DC/Vertigo intre 2003 si 2006. Subiectul pare insa desprins din filmele de serie B care circulau demult "pe video", si pe care magazinele de inchirieri le treceau sub eticheta "Actiune-Bataie-Razbunare". Pe scurt, "Ratatii" sunt membrii unei trupe de elita pentru operatiuni speciale, specializati in misiuni quasi-sinucigase. Faceti cunostinta cu Clay (Jeffrey Dean Morgan) - seful grupului, "tipul dur cu inima de aur"; Jensen (Chris ... mai mult
  • Das weisse Band / The White Ribbon

Marti, 11 Mai 2010, Categoria: Cronica de film

Das weisse Band / The White Ribbon Un sat mic din Germania, demult, inainte de cele doua razboaie. Decoruri pastorale, personaje solide, de un realism quasi-balzacian, care isi vad de existentele lor pasnice, ancorate in rutina si roluri sociale bine stabilite. Baronul, fermierul, pastorul, doctorul, invatatorul, servitoarele, pana si copiii se misca pe trasee conventionale, intr-o societate patriarhala, in care nimeni nu contesta autoritatea.
    Echilibrul comunitatii, in aparenta atat de solid, e zdruncinat de mici incidente: calul doctorului se impiedica de o sarma intinsa (premeditat) in drum, si calaretul ... mai mult
  • Thirst / Bakjwi

Duminica, 2 Mai 2010, Categoria: Cronica de film

Thirst / Bakjwi Park Chan-wook ia o nuvela de Zola (Thérèse Raquin), o da de trei ori peste cap si o transforma intr-un film cu vampiri. Si nu numai: melodrama, horror, comedie neagra, povestea unei iubiri blestemate, conflict psihologic - "Thirst" are cate putin din toate. Inecate in sange, mult, mult sange - in fond nu ne asteptam la nimic altceva de la regizorul lui "Oldboy" sau "Lady Vengeance". De data aceasta insa scenele dure au surdina pusa - ici o jugulara sfasiata, colo niste bube purulente, o unghie putrezita sau niste oase rupte care ies prin carnea zdrentuita, nimic iesit din... mai mult
  • The Men Who Stare at Goats

Joi, 22 Aprilie 2010, Categoria: Cronica de film

The Men Who Stare at Goats George Clooney abandoneaza costumele impecabile si look-ul de cuceritor grizonant in favoarea uniformei militare asortate la o mustata ridicola in "The Men who Stare at Goats", comedia regizata de Grant Heslov, co-semnatarul scenariului de la "Good Night and Good Luck". Clooney e Lyn Cassady, cel mai talentat recrut ai New Earth Army, un program experimental ultra-secret al armatei americane bazat pe parapsihologie si puteri supra-naturale. Programul e fondat de generalul Hopgood (Stephen Lang), un militar de cariera fixist si cam troglodit, si condus de un veteran din Vietnam, ... mai mult
  • Whatever Works

Vineri, 9 Aprilie 2010, Categoria: Cronica de film

Whatever Works Woody Allen isi refuza de data aceasta rolul intelectualului evreu mizantrop, suparat pe lume si macinat de anxietati, trimitand in locul sau un avatar de doua ori mai acid. Boris Yelnikoff (Larry David) e un fost fizician "de renume mondial", pensionat inainte de vreme, deprimat de pe urma unui divort urat, care isi afuriseste semenii (niste pigmei si niste viermi, cu totii), debiteaza monologuri impanate de neologisme si ne farmeca cu viziunea sa ultra-cinica asupra universului: ce poti face cu viata prapadita care ti s-a dat, decat sa smulgi din ea faramele miniscule care te fac... mai mult
  • The Bounty Hunter

Luni, 29 Martie 2010, Categoria: Cronica de film

The Bounty Hunter Comedie? Romantism? Actiune? "The Bounty Hunter" esueaza cu brio la toate capitolele.
    Gerard Butler este Milo Boyd, un vanator de recompense, fost politist, care se pricopseste cu sarcina de a o aduce in fata justitiei pe fosta sa sotie, Nicole (Jennifer Aniston). Din motive care ne scapa, misiunea il bucura teribil - de ce se urasc cei doi atat de tare, dupa numai cateva luni de casnicie ratata? Regizorul nu se oboseste sa ne explice, nici sa construiasca in vreun fel personajele. E clar ca cei doi vor sfarsi din nou impreuna, asa ca e suficient sa-i creionam grosolan, in... mai mult