Cronica de film

• Gomorra

Marti, 19 Mai 2009, Categoria: Cronica de film

Gomorra In decorul sinistru al unei cladiri dezafectate, Marco si Ciro, doi adolescenti care aspira sa devina capi Camorreni, urla replici din Scarface si incearca sa isi faca curaj pentru urmatoarea talharie imitandu-l pe Tony Montana si imaginandu-se, fiecare, un personaj de talia acestuia.
    Secventa este emblematica, dar prin ironie. "Gomorra" este un film despre mafia italiana, dar se distanteaza net de sirul filmelor hollywood-iene care au popularizat si idilizat acest subiect. Realismul crud, stilul documentaristic de filmare si punere in scena, de asemenea baza solida de fapte... mai mult
  • Ingeri si demoni

Ingeri si demoni Daca in "Codul lui Da Vinci" mai aveam parte de ceva dispute religioase si teorii provocatoare (desi nu iti trebuie un doctorat in fizica cuantica sa te prinzi ca "Saint Graal" suna oarecum la fel cu "Sang Real"), asa-zisa continuare din "Ingeri si demoni" rezolva aspectele mistice plasandu-si actiunea la Vatican, in vidul de putere creat de moartea unui Papa. Dincolo de costumele spectaculoase, de mizanscena grandioasa, de scurtele prelegeri despre structurile Garzii Elvetiene, ale consiliului de cardinali si ale ierarhiilor din sanul Bisericii Catolice, filmul ramane insa la ... mai mult
  • Les plages d'Agnes

Miercuri, 13 Mai 2009, Categoria: Cronica de film

Les plages d'Agnes Agnes Varda ne invita la o introspectie jucausa intre oglinzi paralele: de o parte camera de filmat, companion fidel mai bine de cinci decenii, unealta de neinlocuit, ochi magic si prieten; de cealalta memoria, un puzzle de amintiri bine temperate care strabat secolul trecut intr-un demers auto-documentar lipsit de ostentatie, care nu isi propune sa exploreze cariera regizorului Varda ci sa o reconstituie pe Agnes din cioburi colorate.
    "Daca ai privi inlauntrul oamenilor ai gasi varii peisaje. Daca ai privi inlauntrul meu ai gasi niste plaje" - cele din Belgia natala ori cele... mai mult
  • Duplicity

Marti, 5 Mai 2009, Categoria: Cronica de film

Duplicity La fel ca "Michael Clayton", precedentul film regizat de Tony Gilroy, "Duplicity" este un thriller ce se petrece in lumea corporatiilor rivale si a directorilor feroce pe care ii vedem inca din generic sarind realmente unul la beregata celuilalt intr-un slow-motion extrem de reusit - Tom Wilkinson si Paul Giamatti, intr-o imbinare fericita de miscare, culoare, muzica si expresivitate. Insa departe de atmosfera intunecata si sobra in care se invartea un George Clooney chinuit de constiinta, protagonistii povestii de fata evolueaza intre decoruri viu colorate si replici spumoase,... mai mult
  • Blindness

Miercuri, 29 Aprilie 2009, Categoria: Cronica de film

Blindness "Blindness" avea toate premisele unui film reusit: best-seller-ul lui Saramago care a stat la baza ecranizarii, regia lui Fernando Meirelles, care a impresionat atat de mult cu "Cidade de Deus" si "The Constant Gardener", plus o trupa de actori foarte buni (Julianne Moore, Gael Garcia Bernal si Mark Ruffalo). Dar cum socoteala de acasa nu se potriveste niciodata cu cea din targ, productia care aspira la un succes de critica a avut parte de o primire rezervata la Cannes-ul de anul trecut, iar premisele reusitei s-au dovedit promisiuni desarte.
    Daca aveti chef de un ... mai mult
  • Gran Torino

Joi, 23 Aprilie 2009, Categoria: Cronica de film

Gran Torino Undeva intre Dirty Harry si Omul fara Nume din "The Good, the Bad and the Ugly, la granita intre parodie si plecaciune catre rolurile iconice de tinerete, in "Gran Torino" Clint Eastwood scoate din maneca alt erou solitar si morocanos - Walt Kowalski, un veteran al razboiului din Coreea batran si acru, exasperat de tineretul din ziua de azi si de orientalii care i-au napadit cartierul. Ramas singur dupa moartea sotiei, inconjurat de niste fii neispraviti care il cauta doar cand au nevoie de ceva si de nepoti rasfatati care il asteapta sa moara ca sa-si incaseze mostenirea, Walt e... mai mult
  • Thick as thieves

Marti, 14 Aprilie 2009, Categoria: Cronica de film

Thick as thieves Daca n-ati prins niciun film din seria cu "Ocean's Eleven", nu stiti cine e si ce poate Morgan Freeman, "Misiune: Imposibila" nu va spune nimic ori sunteti fani infocati Antonio Banderas, atunci ati avea un motiv sa vedeti "Hoti de onoare". Altminteri filmul lui Mimi Leder e un ghiveci de clisee ieftine, de la "Thieves' World", fratia ruseasca a hotilor, pana la tricoul mulat al lui Banderas si dosul sau musculos, expus cu multa incredere in prim-plan.
    Avem asadar de-a face cu un cuplu de hoti, unul batran si elegant (Freeman), specializat in obiecte de arta si vorbe mustind ... mai mult
  • Miracolul de la Sf. Anna

Luni, 13 Aprilie 2009, Categoria: Cronica de film

Miracolul de la Sf. Anna Despre miracole care (nu) se intampla
    1944. Pe frontul italian, in ofensiva impotriva germanilor, un grup de patru soldati americani de culoare din prima linie a diviziei 92 infanterie Buffalo ajunge atat de aproape de inamic incat capitanul alb care ii conduce telefonic de la o departare confortabila crede (sau vrea sa creada) ca acestia mint asa ca, inteligent si cumpatat, ii abandoneaza la doi pasi de tunurile fritzilor. Cei patru nu numai ca supravietuiesc mai mult decat este probabilistic acceptabil dar in plus, salveaza viata unui copil orfan, singurul supravietuitor ... mai mult
  • Constantin si Elena

Duminica, 12 Aprilie 2009, Categoria: Cronica de film

Constantin si Elena Constantin si Elena nu sunt niste sfinti. Slava Domnului. Altminteri filmul lui Andrei Dascalescu nu s-ar mai fi numit "documentar" ci reportaj de duminica dupa-amiaza pe Trinitas TV. Iar irezistibilul aer de naturalete s-ar fi transformat intr-o "Ruga pentru parinti" plansa cu vorbe pe ecran.
    Constantin si Elena sunt niste oameni reali. Bunici si stra-bunici, prototipul acela cu casa la tara, razboi de tesut, vite in grajd si un caine priponit in ograda, care schelalaie fericit melodiile fluierate de stapani. Sunt bunicii de la tara pe care i-am avut cu totii, sau la care... mai mult
  • Franklyn

Joi, 2 Aprilie 2009, Categoria: Cronica de film

Franklyn Hotarat lucru, ceea ce nu lipseste filmului de debut al lui Gerald McMorrow este ambitia: "Franklyn" se vrea un fantasy urban psihologico-futuristico-romantico-metafizic, alternand intre Londra zilelor noastre si un oras dintr-un alt univers, Meanwhile City, metropola haotica cu iz post-apocaliptic retro, pe undeva intre Brazil si Gotham.
    Pe strazile intunecate ale acestei distopii urbane colcaie fanaticii religiosi, raspanditi in tot soiul de culte bizare (unii au drept carte sacra instructiunile masinilor de spalat, altii se aduna in congregatia manichiuristelor de ziua a ... mai mult