Cronica de film

• Valkyrie

Joi, 29 Ianuarie 2009, Categoria: Cronica de film

Valkyrie Pe scurt, "Valkyrie" e cronica unui esec anuntat - toata lumea stie cu ce rezultat s-a soldat complotul ce planuia asasinarea lui Hitler si inlaturarea nazistilor de la putere. Cu toate astea Bryan Singer face o treaba destul de buna si filmul isi pastreaza tensiunea aproape de la un capat la altul - anxietatea, senzatia ca nu stii cine pe cine va trada la urmatoarea miscare, muzica apasatoare, secretele si umbrele, toate functioneaza. Chiar cu mici exagerari si redundante - aparitiile lui Hitler sunt marcate de un fundal sonor sumbru si unghiuri de filmare cat mai inspaimantatoare... mai mult
  • Frost/Nixon

Luni, 26 Ianuarie 2009, Categoria: Cronica de film

Frost/Nixon Respingator dar fascinant precum un paianjen siret care isi savureaza jocul cu mustele picate in plasa, acesta este Nixon-ul lui Frank Langella. Un batranel cocarjat si lacom, obsedat de putere si innebunit de gandul ca o va pierde definitiv. Un animal de prada adulmecand o infruntare pe care nu o poate pierde, cu narile frematand la anticiparea sangelui.
    Nu stiu daca asa se simtea, cu 30 de ani in urma, cel mai infam presedinte al Statelor Unite; nici nu mai conteaza prea tare. Silit sa demisioneze in urma faimosului scandal Watergate, sustinand pana in panzele albe justetea... mai mult
  • Twilight

Vineri, 23 Ianuarie 2009, Categoria: Cronica de film

Twilight Ecranizare dupa bestseller-urile Stepheniei Meyer - o serie intreaga de volume grupate sub titlul "The Twilight Saga" - "Amurg" are ingredientele unui succes instant de public (dat fiind publicul care mai frecventeaza cinematografele, cel putin la noi): o poveste cu adolescenti frumusei dar sensibilosi condimentata cu gust sarat, de sange proaspat.
    De o parte o avem pe Bella (Kristen Stewart), tanara, palida, cu o familie oarecum disfunctionala, care alege viata intr-un orasel de provincie pentru a-i permite mamei escapade cu noul iubit. Orasel inconjurat in permanenta de... mai mult
  • Vicky Cristina Barcelona

Marti, 13 Ianuarie 2009, Categoria: Cronica de film

Vicky Cristina Barcelona Nu va lasati pacaliti de combinatia Penelope Cruz / Javier Bardem / Barcelona: filmul cu Vicky si Cristina nu e o poveste suculenta a la Almodovar, ci una cizelata de nevroze newyorkeze in stilul tipic lui Woody Allen, acelasi Allen pe care il adulmecam in rolul naratorului, chiar daca vocea ii apartine lui Christopher Evan Welch. Povestea a doua tinere americance - Cristina cea blonda si boema, cu aplecare spre poezie si pasiune sub toate formele ei, Vicky cea bruna si cuminte, cu un logodnic plicticos, dar statornic, si o viziune foarte terre-a-terre asupra vietii, cel putin pana... mai mult
  • Changeling

Miercuri, 7 Ianuarie 2009, Categoria: Cronica de film

Changeling Tot respectul pentru Clint Eastwood si evolutia lui de la westernurile-spaghetti la regia unor "piese grele" precum "Unforgiven" sau "Podurile din Madison County". Dar de aici pana la ideea ca poti oua capodopere pe banda e cale lunga. Si a-ti propune sa faci un film "de Oscar" e o chestie aprioric enervanta. "Joaca intens, joaca intens!!" pare sa-i fi soptit Eastwood Angelinei Jolie, cu ochii mijiti si privirea lui darza. Si Angelina a facut si ea ce-a putut - adica un soi de remake dus la extrem al performantei din "Tinerete furata".
    Pe scurt, in Los Angeles-ul anilor '20... mai mult
  • Milk

Miercuri, 31 Decembrie 2008, Categoria: Cronica de film

Milk Probabil va ganditi ca un film biografic despre viata si moartea unui activist politic de prin anii '70 n-are cum sa fie decat plicticos. Adaugati insa la ipoteze regia lui Gus Van Sant si mai ganditi-va o data. "Milk" e o docudrama, nu o melodrama. Are un subiect serios, insa il trateaza cu relaxare si delicatete, nu cu scortosenie si discursuri. Asa cum are un personaj central volubil, ironic si cam sleampat, care insa ascunde o vointa de fier si o inteligenta politica deosebita.
    Harvey Milk e un tip banal, lucrator intr-o companie de asigurari, maruntel, umbland in costume... mai mult
  • Entre les murs

Miercuri, 10 Decembrie 2008, Categoria: Cronica de film

Entre les murs Doua ore intre zidurile unei clase de liceu nu sunt o incercare usoara. Dar Laurent Cantet si Francois Begaudeau o transforma intr-una placuta - liceenii lor nu sunt chiar atat de ingrozitori precum cei pe care ii puteti vedea zilnic la Stirile de la ora 5, si filmul ramane, totusi, fictiune, in ciuda stilului pseudo-documentar abordat.
    Adaptata dupa romanul lui Begaudeau, "Clasa" e populata de adolescenti alesi in urma unor ateliere tinute la un liceu parizian incepand cu toamna lui 2006. Sunt insa elevi care interpreteaza alti elevi, si nu vietile proprii, desi naturaletea... mai mult
  • Le heros de la famille

Vineri, 5 Decembrie 2008, Categoria: Cronica de film

Le heros de la famille Pe afisul Festivalului de Film Francez se inghesuie si "Le heros de la famille", cu distributie promitatoare si soundtrack ademenitor (de la "It had to be you" la "Histoire d’un amour" sau "Ho capito che ti amo"). Nu va lasati pacaliti de pleiada de staruri: nici Catherine Deneuve, nici mademoiselle Beart, nici Claude Brasseur sau Miou-Miou nu reusesc sa faca o bijuterie din "Eroul familiei" - avem de-a face doar cu un gablontz. Unul dragalas, pasabil si inofensiv, e-adevarat. Imbibat de "parfum frantuzesc", asa cum si-l imagineaza Thierry Klifa (adica odicolon patrunzator si... mai mult
  • Paris

Miercuri, 12 Noiembrie 2008, Categoria: Cronica de film

Paris Cedric Klapisch construieste din farame o declaratie de dragoste catre metropola pariziana: farame de vieti, farame de oras, povesti intretesute, destine care se intalnesc si-apoi se despart, oameni, culori, strazi si taxiuri. Toate aglutinate intr-o "felie de viata" populata de personaje numeroase si variate, in incercarea de a surprinde aspecte diverse din viata orasului: de la Pierre (Romain Duris), ex-dansatorul grav bolnav de inima, si sora sa Elise (Juliette Binoche), asistenta sociala si mama singura, la Verneuil (Fabrice Luchini), profesorul universitar amorezat tardiv de... mai mult
  • Burn after reading

Joi, 6 Noiembrie 2008, Categoria: Cronica de film

Burn after reading My mistake: am vazut "Burn after reading" cu asteptari la cote ametitoare. Erau fratii Coen, era Clooney (nu-l voiam pe "tipul secsi din ER" ci pe ala din "Syriana"), era Pitt, caruia ii acord credit eversince "Fight Club", era Tilda Swinton, prezenta cea mai convingatoare din "Michael Clayton". Au fost cu totii, dar cam degeaba. Nici vorba din seva dementa care picura din "Barton Fink", de duiosia cu care erau priviti ciudatii in "The Big Lebowski", de tantalaii exasperanti din "Fargo". E plin de tantalai si aici, de fapt; cretini, de-a dreptul. Dar camera ni-i arata prin filtre... mai mult