Cronica de film

• Nonconformismul lui Bernardo Bertolucci din nou pe marile ecrane

Joi, 19 Septembrie 2013, Categoria: Cronica de film

Nonconformismul lui  Bernardo Bertolucci din nou pe marile ecrane In 50 de ani de cariera, a reusit sa incinga spititele publicului sau si sa starneasca discutii aprinse. Scandalurile de dupa lansarile filmelor lui, subiectele pe care le-a ales si felul in care le-a adus pe ecrane l-au transformat intr-unul dintre cei mai controversate personaje ale industriei cinematografice italiene.
    Primele filme, realizate alaturi de un alt regizor si scriitor celebru, Pier Paolo Pasolini, apartin unei perioade de recesiune in cinematografia italiana, in care producatorii autohtoni erau fortati sa lucreze in co-productie cu alte nationalitati. Inca de... mai mult
  • Hemingway si Gellhorn - una dintre marile povesti de dragoste ale secolului

Luni, 3 Decembrie 2012, Categoria: Cronica de film

Hemingway si Gellhorn - una dintre marile povesti de dragoste ale secolului HBO Romania prezinta incepand din 2 decembrie filmul Hemingway si Gellhorn.
    Clive Owen, nominalizat la Oscar si laureat cu Globul de Aur, si Nicole Kidman, laureata cu Oscar si de trei ori premiata cu Globul de Aur, joaca rolurile titulare din productia HBO Films Hemingway si Gellhorn, film regizat de Philip Kaufman, pe baza unui scenariu scris de Jerry Stahl si Barbara Turner.
    Hemingway si Gellhorn relateaza una dintre marile povesti de dragoste ale secolului – tumultoasa casnicie dintre geniul literar Ernest Hemingway si faimoasa jurnalista si curajoasa... mai mult
  • 500 de zile cu Summer din februarie la HBO

Joi, 20 Ianuarie 2011, Categoria: Cronica de film

500 de zile cu Summer din februarie la HBO Incepand cu luna viitoare, pe HBO veti avea ocazia sa vedeti o comedie romantica americana din 2009 cu doua nominalizari la Globul de Aur.
    500 Days of Summer (500 de zile cu Summer) este povestea lui Summer si a relatiei ei cu Tom. Summer e o rebela cinica si nu crede in dragostea adevarata, in suflete pereche si in “Fat Frumos”. Tom, in schimb, este un romantic incurabil care nu renunta la fantasme nici in ruptul capului. Asa ca el si-a pus in cap s-o trezeasca la realitate pe Summer, sa o convinga ca dragostea scrisa-n stele exista. Povestea celor doi "indragostiti" se... mai mult
  • Splice

Luni, 23 August 2010, Categoria: Cronica de film

Splice Din cand in cand savantii fac lucruri trasnite, si e cumva reconfortant sa vezi ca doua staruri ale manipularii genetice o dau in bara la fel de nonsalant ca noi ceilalti, cu iq-ul ceva mai mic. Asta patesc Clive (Adrien Brody) si Elsa (Sarah Polley), doi tocilari geniali din laboratorul NERD (Nucleic Exchange Research & Development), atunci cand decid sa duca la capat un experiment riscant, combinand genele mai multor specii cu ADN uman. Totul de dragul stiintei, desigur, in cautarea unei proteine miraculoase care ar urma sa vindece mai toate bolile pamantului, de la cancer la... mai mult
  • Salt

Luni, 9 August 2010, Categoria: Cronica de film

Salt Pentru nostalgici se anunta o vara fierbinte: "Salt" e versiunea usor lustruita a filmelor de actiune din anii '80, in care un super-erou (Chuck Norris sau Cynthia Rothrock, dupa gust) batea cu mainile goale o armata de nemernici inarmati pana in dinti, facea dreptate unor inocenti si salva lumea de la dezastrul nuclear pus la cale de un sovietic malefic.
    De data asta rolul principal ii apartine Angelinei Jolie - o miscare inspirata a producatorilor, care au renuntat la serviciile lui Tom Cruise si au adus o gura de aer proaspat intr-un proiect altminteri ultra-banal: acuzata... mai mult
  • Inception

Luni, 2 August 2010, Categoria: Cronica de film

Inception "Dreams are my reality / the only real kind of real fantasy"... Cam asa sunau versurile unui hit din anii '80, si asta e si realitatea lui Dom Cobb (Leonardo DiCaprio), un tip specializat in extragerea secretelor din mintile mai mult sau mai putin banuitoare ale subiectilor adormiti. Cobb si echipa lui de specialisti-navigatori pe raul subconstientului sunt arma perfecta in lumea spionajului economic, recrutati acum de magnatul Saito (Ken Watanabe) pentru un proiect mai special: de data aceasta nu vor scormoni dupa misterele ascunse in strafundurile constiintei vreunui industrias, ... mai mult
  • Knight and Day

Luni, 26 Iulie 2010, Categoria: Cronica de film

Knight and Day June Havens (Cameron Diaz) e o blonda cuminte, cu o existenta banala, in care singurul lucru deosebit e pasiunea ei pentru mecanica auto. Asta pana cand se impiedica (la propriu) de Roy Miller (Tom Cruise), un super-agent secret cu zambet fermecator si discurs paranoic: cateva agentii guvernamentale si o gasca de traficanti de arme sunt pe urmele lui pentru a-l deposeda de un dispozitiv-minune (bateria generatoare de energie permanenta, inventata din greseala de un adolescent natang). Dispozitiv pe care a incercat sa i-l subtilizeze si Fitzgerald (Peter Sarsgaard), partenerul sau... mai mult
  • Shrek Forever After

Vineri, 16 Iulie 2010, Categoria: Cronica de film

Shrek Forever After O combinatie intre "Ziua cartitei" si "O viata minunata", episodul al patrulea (si ultimul) din Saga Shrek pare a fi adresat mai degraba adultilor care stiu ca partea mai grea a povestii vine dupa "si au trait fericit pana la adanci batraneti". Capcaunul domesticit, cu nevasta si trei copii, se simte prins in capcana rutinei casnice, intr-un sir nesfarsit de zile care se desfasoara aproximativ la fel, intre indatoririle de familie si socializarea cu aceiasi prieteni. Pe scurt, Shrek sufera de o criza a varstei mijlocii. Si in loc sa o rezolve, ca orice barbat responsabil, cu un ... mai mult
  • The Twilight Saga: Eclipse

Luni, 5 Iulie 2010, Categoria: Cronica de film

The Twilight Saga: Eclipse "Unii spun ca lumea va sfarsi in foc,/ Altii ca-n gheata" declama Bella in mjilocul unei pajisti brazdate de flori (acolo unde isi face lectiile de engleza impreuna cu Edward, printre saruturi caste), expunand astfel pe scurt subiectul principal al celui de-al treilea episod din seria "Twilight: dilema alegerii intre cei doi barbati fatali din viata ei - Edward cel cu pielea de gheata (Robert Pattinson) si Jacob, cel atat de fierbinte incat hainele ii sunt mai mereu de prisos (Taylor Lautner). De unul o leaga o pasiune ce depaseste granitele timpului, langa celalalt chimia ii ... mai mult
  • The Ghost Writer

Luni, 28 Iunie 2010, Categoria: Cronica de film

The Ghost Writer O adaptare dupa best-seller-ul "The Ghost", semnat de Robert Harris, "The Ghost Writer" (nefericit tradus la noi "Marioneta") este povestea unui scriitor "la negru", angajat sa redacteze memoriile lui Adam Lang, fostul premier al Marii Britanii. Povestasul din umbra, interpretat de Ewan McGregor, este cooptat in proiect dupa moartea misterioasa a primului autor-fantoma, iar Polanski construieste cu mana sigura o atmosfera apasator-amenintatoare: "umbra" e tratata cu maxim dispret de catre un editor care nu-l crede capabil de o asemenea insarcinare serioasa, intimidata de directorul... mai mult