Cronica de film

• My mom's new boyfriend

Miercuri, 29 Octombrie 2008, Categoria: Cronica de film

My mom's new boyfriend Dupa 3 ani petrecuti departe de casa, agentul FBI Henry Durand (Colin Hanks) revine pe meleagurile parintesti si are surpriza vietii lui: in loc de mama supra-ponderala, fumatoare si depresiva pe care o lasase in urma la plecare gaseste o doamna bine, mai slaba cu vreo 50 de kilograme, vivace si nebunatica (prototipul perfect de M.I.L.F., daca acest concept va spune ceva). Meg Ryan, caci despre ea era vorba, se tine bine pentru varsta ei, dar chirurgia plastica e vizibila pe la colturi, iar rolul este unul monocord si enervant - o femeie care isi schimba viata, trece prin toate... mai mult
  • Hellboy 2

Miercuri, 22 Octombrie 2008, Categoria: Cronica de film

Hellboy 2 In "Hellboy 2: Armata de Aur" Guillermo del Toro aduce la viata cel mai fascinant si complex bestiar intalnit pe ecranele ultimilor ani, galeria celor mai umani monstri pe care i-am vazut vreodata.
    Pui de diavol crescut printre oameni, cu coarnele taiate dar coada inca sfichiuind amenintator, Hellboy e prototipul eroului contemporan privit printr-o lentila deformanta, un monstru amuzant si cinic ce semneaza autografe si are parte de PR pe Youtube, un urias sensibil care se pasioneaza de soft-jazz-ul lui Al Green si are dileme existentiale legate de femeia vietii. Nu o femeie... mai mult
  • Haotica Ana

Marti, 14 Octombrie 2008, Categoria: Cronica de film

Haotica Ana "Haotica Ana" pare a fi produsul unor viziuni aiuritoare, obtinute dintr-o tigara in care s-a amestecat canepa ieftina cu radacini de ciubotica-cucului. Impartit in 11 episoade, filmul incepe relativ pasnic, cu o Ana blonda si virginala, traind intr-o pestera alaturi de tatal ei - "ursul grizzly", cum ii place fetei sa-l numeasca. Existenta idilica inceteaza dupa ce o doamna frantuzoaica cu vocatie de mecenat (Charlotte Rampling) zareste desenele fetei si o trimite intr-o scoala de arte din Madrid. Nu doar orasul e altfel aici, ci mai ales oamenii, si Ana invata despre viata, arta... mai mult
  • Paranoid Park

Vineri, 10 Octombrie 2008, Categoria: Cronica de film

Paranoid Park Alex are 16 ani. E inocent si blazat, cu o privire usor abulica si carnatie delicata, un adolescent printre altii. E cel langa care vom pasi spre Paranoid Park in secvente disparate, coborate direct din fluxul memoriei in fata ochilor nostri si pe un caiet-jurnal, arma cea mai potrivita pentru a exorciza o constiinta incarcata.
    Paranoid Park e un teren de skating fabulos, in care nu te poti aventura singur, unde initierea e anevoioasa si niciodata completa."Nimeni nu e cu adevarat pregatit pentru Paranoid Park" spune Jared, prietenul lui Alex, cel care il conduce in lumea... mai mult
  • Hamlet 2

Vineri, 3 Octombrie 2008, Categoria: Cronica de film

Hamlet 2 Recunoasteti: au fost momente cand Shakespeare vi s-a parut deprimant si inutil de tragic. Cam la fel gandeste si Dana Marschz (Steve Coogan), protagonistul din "Hamlet 2", actor ratat dar profund pasionat de arta teatrului, care compenseaza talentul prin entuziasm si indeasa entuziasmul pe gatul a doi tocilari la un liceu de provincie, montand piese adaptate dupa filme de succes si razboindu-se permanent cu criticul de serviciu, un boboc sobru si ironic.
    Cu un nume imposibil de pronuntat, o sotie alcoolica, depresiva dar fermecatoare, si un coleg de apartament decerebrat si... mai mult
  • Irina Palm

Luni, 19 Mai 2008, Categoria: Cronica de film

Irina Palm Ar fi putut fi o melodrama picurand de patetism, dar nu este. Ar fi putut fi un film sobru si cu mesaj despre viata muncitorilor din suburbiile Londrei, dar nu este. Mai presus de toate, ar fi putut fi obscen, dar nu este.
    Irina Palm este pur si simplu o poveste spusa cu delicatete si umor tipic englezesc despre soarta unei bunicute (cu aspect altminteri pasnic) care, pentru a face rost de banii necesari operatiei nepotului ei, isi cauta ceva de lucru in Soho. Si gaseste acel ceva numit "hostess" intr-un bar de noapte - splendid eufemism, subliniat de Mikky, patronul... mai mult
  • Sweeney Todd: Barbierul diabolic din Fleet Street

Duminica, 3 Februarie 2008, Categoria: Cronica de film

Sweeney Todd: Barbierul diabolic din Fleet Street Combinatie de horror elegant si muzical sinistru, Sweeney Todd este mai intai de toate un film de Tim Burton. Ceea ce ni-i aduce pe ecran pe doi din actorii sau favoriti: Johnny Depp in rolul barbierului dement care, trimis la inchisoare pe nedrept de un judecator corupt, revine dupa 15 ani pentru a se razbuna, si Helena Bonham-Carter, muza si sotia lui Burton, in rolul doamnei Lovett, o placintareasa cu o pasiune (neimpartasita, desigur) pentru barbierul din vecini.
    Londra lui Burton este o vagauna macabra si perpetuu intunecata, cu puternic iz victorian, dar pe undeva... mai mult