My mom's new boyfriend

Miercuri, 29 Octombrie 2008, Categoria: Cronica de film

My mom's new boyfriend Dupa 3 ani petrecuti departe de casa, agentul FBI Henry Durand (Colin Hanks) revine pe meleagurile parintesti si are surpriza vietii lui: in loc de mama supra-ponderala, fumatoare si depresiva pe care o lasase in urma la plecare gaseste o doamna bine, mai slaba cu vreo 50 de kilograme, vivace si nebunatica (prototipul perfect de M.I.L.F., daca acest concept va spune ceva). Meg Ryan, caci despre ea era vorba, se tine bine pentru varsta ei, dar chirurgia plastica e vizibila pe la colturi, iar rolul este unul monocord si enervant - o femeie care isi schimba viata, trece prin toate fazele new-age posibile si in final ajunge la serenitatea suprema facand sex cu adolescenti imberbi. Marty (ex-Martha), noua bomba sexi din Shreveport, ii atrage atentia lui Tommy (Antonio Banderas), un hot de opere de arta, aflat prin zona pentru o ultima lovitura, asa incat Henry se trezeste in postura usor incomoda de a-si supraveghea propria mama, inclusiv in momentele de intimitate - cu atat mai dureros cu cat baiatul asta intepat si maturizat prea devreme si-a pierdut tatal demult, in copilarie, si-acum nutreste gelozii oedipiene pentru toti ciudatii care bantuie zilele (si noptile) lui Marty. Enrico, bucatarul italian care ii racneste serenade alcoolizate sub geam, e doar unul din ei, un cliseu ambulant deprimant de nereusit.

Undeva in fundal apare si Emily (Selma Blair), logodnica lui Henry si partenera lui de lupta impotriva raului din Biroul Federal, dar rolul e deosebit de insipid, incat nu stii cine te deranjeaza mai mult, Emily cea inteleapta si iubitoare, sau Marty cea nebunatica si fitele ei de pustoaica, impinse la extrem.

Pentru o comedie romantica, "My mom's new boyfriend" nu e deloc amuzant. Asta daca nu vibrati la replici gen "-Tu esti un baiat rau? - Sunt atat de rau ca ar trebui sa fiu interzis!" sau "-Esti atat de sexy! - Stiu!". Banderas isi face rolul consacrat de seducator latin, pentru care e suficient sa pronunte cateva cuvinte stalcite in accent spaniol ca femeile sa cada secerate in jur. Darmite daca le povesteste despre o insula paradisiaca si le invita din priviri sa-si petreaca acolo eternitatea impreuna. Aici o fi fost romantismul din film, cine stie. Pacat de rolul asta, mai ales pentru cine si-l aminteste in filmele lui Almodovar.

Colin Hanks pare suficient de anxios cat sa convinga in rolul tanarului responsabil, inconjurat de femei sturlubatece, dar vremurile in care cuplul Hanks-Ryan erau o pereche de aur pe ecrane s-au dus, rezervate lui Tom, nu si fiului sau.

Regizorul George Gallo sustine ca s-a inspirat din "To catch a thief" - pacat ca inspiratia l-a parasit undeva pe drum si a mai amestecat in graba cateva ingrediente, in speranta unui cocktail reusit. Dar ne-am saturat cu totii de jocul hotilor cu alarmele false prin muzee (remember "Cum sa furi un milion"?) si de glumita cu trecatorii care arunca banuti in paharul de cafea al unor personaje zdrentaroase (in "Gia" faza era, oricum, mai simpatica. Si personajul zdrentaros la fel.) Finalul aduce o oarecare intorsatura de situatie, garantata sa asigure un happy-end, dar e deja mult prea tarziu ca sa ne mai pese de soarta vreunuia din personaje.

Scenariu slab, lipsit de originalitate, personaje desenate grosier, cu un marker obosit, cele mai lungi 112 minute pe care le-am petrecut in ultima vreme. Si neuronii mei, cine mi-i da inapoi pe ei?