Law Abiding Citizen

Luni, 14 Decembrie 2009, Categoria: Cronica de film

Law Abiding Citizen Credeam ca "Law Abiding Citizen" are sa fie un soi de "The Brave One" in varianta masculina, cu Gerard Butler luandu-i locul lui Jodie Foster in rolul cetateanului afectat de o crima stupida si brutala, care decide sa-si faca dreptate cu propriile maini, pentru ca sistemul judiciar il dezamageste profund.

De fapt scenele sangeroase si excesul de violenta duc filmul mai degraba in zona seriei "Saw", iar Clyde Shelton (Butler), cetateanul "motivat sa ucida", e un psihopat care se joaca de-a Hannibal Lecter cu Nick Rice (Jamie Foxx), un procuror ambitios dar incapabil sa opreasca sirul de explozii si asasinate prin care Sheldon intelege sa aplice actul justitiei.

Poate scenariul ar fi pacatuit doar prin excesul de violenta - menit sa te faca sa-ti pierzi, incet-incet, simpatia pentru justitiarul singuratic, si sa te apropii de viziunea mai calduta a procuraturii, multumita sa condamne un criminal din doi si sa-si faca treaba in limitele impuse de litera legii - dar cand afli ca Shelton e de fapt un soi de geniu militar, detinator de conturi off-shore si abilitati tactice demne de Rambo, parca iti vine a rade un pic. La fel cum iti vine cand vezi volumele groase, imbracate in piele, din care Shelton a invatat dreptul in regim autodidact - "Legea Falimentului" scrie pe unul din ele, descoperit de un politist cu mutra ingrijorata, mmm, da, cred ca e un indiciu esential pentru activitatile lui criminale.

Daca nu luati seama la doza aceasta de ridicol (pe care si regizorul o ignora suveran), va puteti bucura de cateva prestatii actoricesti ceva mai reusite in rolurile secundare (Leslie Bibb ori Bruce McGill) ori de umorul involuntar al unor secvente (precum cea in care vi se demonstreaza pe viu ca telefoanele mobile dauneaza grav sanatatii). Totul intr-o baie de sange asezonata cu consideratiuni profunde despre Bine si Rau (neaparat cu majuscula!).