Au inceput masterclass-urile Anim'est

Luni, 5 Octombrie 2009, Categoria: Festival

Au inceput masterclass-urile Anim'est Noua masterclass-uri si mese rotunde, toate cu intrare libera, sunt una dintre surprizele pe care Anim'est le-o pregateste iubitorilor de animatie din Bucuresti in perioada 5-10 octombrie 2009, la Cinema Union.

Luni, 5 octombrie 2009, incepand cu ora 14:00, la Cinema Union soseste scenaristul si producatorul american Mike Reiss, care va discuta pe larg cu publicul bucurestean despre secretele meseriei de scenarist de film si televiziune, dificultatile intampinate in productia si distributia serialelor si lung metrajelor neconventionale in Statele Unite. Inaintea sa, la ora 12:00, seria workshopurilor a fost deschisa de Andrei Brovcenco, unul dintre co-proprietarii studioului bucurestean de animatie 3D Framebreed, unul dintre putinele studiouri independente romanesti care au obtinut finantare pentru lung metraj din partea Centrului National al Cinematografiei. Andrei va povesti despre felul in care reuseste animatia romaneasca sa  supravietuiasca prin studiourile independente si despre incercarea de a dezvolta o platforma de productie independenta de animatie in Romania.

Marti, 6 octombrie 2009, de la ora 12:00, la Cinema Union soseste Guilaine Bergeret, managerul unuia dintre cei mai importanti producatori de animatie din Europa, Sacrebleu Productions, studioul distins in 2006 cu Premiul pentru cea mai buna casa de productie la Premiile industriei franceze de film, pentru cele peste 500 de festivaluri (inclusiv Cannes, Berlin, Clermont-Ferrand, Venetia, Brest) la care au participat filmele renumitului producator. Doamna Bergeret le va vorbi cinefililor bucuresteni despre sistemul de productie profesionist din Franta, dar si despre reteta succesului financiar si festivalier in filmul de animatie.

Georges Schwizgebel (foto), invitatul special al celei de-a patra editii Anim'est, vine la Cinema Union miercuri, 7 octombrie 2009, de la ora 12:00. Un pionier al tehnicii animatiei pe sticla, elvetianul a fost rasplatit cu trofee la Cannes, Annecy, Zagreb, Hiroshima sau Ottawa pentru cele 14 filme de scurt metraj pe care le-a realizat pana in prezent. In 2006, in lista publicata de Festivalul de la Annecy, doua dintre scurt metrajele sale, 78 R.P.M. (1985) si The Ride to The Abyss (1992) s-au regasit intre cele mai influente 100 de filme de animatie realizate vreodata. La Union, va explica pe larg detalii despre cariera si tehnica sa speciala si despre importanta succesului in festivaluri de film pentru animatorii independenti. La ora 14:00, Anne Brotot, directorul adjunct al prestigioasei scoli de animatie franceze Supinfocom Valenciennes, fondate in 1988, care a devenit in foarte scurt timp un nume de referinta in creatia digitala si grafica pe calculator si a castigat reputatie internationala datorita scurt metrajelor de diploma realizate de studentii sai, premiate la toate festivalurile importante din lume. Ea va povesti despre metodele pedagogice din animatia franceza, sistemul de admitere al Supinfocom si specificul cunoscutei universitati.

Joi, 8 octombrie, de la ora 12:00, Anim'est deschide seria meselor rotunde de la aceasta editie cu (deja) traditionala discutie despre starea animatiei romanesti. Realizatorii filmelor din Competitia nationala Anim'est, directorul festivalului, Mihai Mitrica, cunoscuta animatoare romanca Luminita Cazacu, invitat special al acestei editii, reprezentanti ai UCIN (Uniunea Cineastilor din Romania) si ai Centrului National al Cinematografiei vor participa la o discutie cu spectatorii si jurnalistii prezenti la Union pe tema starii actuale a animatiei romanesti si a eventualelor solutii pentru criza acutizata in care se gaseste acest segment din productia nationala de film.

Tot la Cinema Union, cea de-a doua masa rotunda Anim'est aduce in prim plan animatia balcanica: vineri, 9 octombrie, de la ora 12:00, realizatorii romani si straini ai filmelor din sectiunea Balkanimation, pentru prima data prezentata sub forma  de competitie la aceasta editie, impreuna cu Mihai Mitrica, directorul Anim'est, si responsabili ai festivalurilor de film si fondurilor nationale din regiune, vor prezenta si dezbate situatia filmului de animatie in zona Europei Centrale si de Est, in contextul surselor de finantare disponibile si a infrastructurii existente in regiune.

Moldovenii de la Studio Simpals, recent invitati in Statele Unite pentru a discuta conditiile  unei colaborari cu celebrele studiouri Pixar-Disney, au intalnire cu publicul de la Cinema Union sambata, 10 octombrie, de la ora 12:00. Fondat in 1997 la periferia Chisinaului, Simpals a devenit, in 10 ani, cel mai cunoscut studio de animatie din Republica Moldova, avand ca obiectiv principal productia de filme de animatie 3D, si lucrand, intre timp, cu  cei agentii si clienti importanti din Romania si Europa: Orange, Efes, Nestle, Kent, Davidoff, BAT, O-zone, LOWE, Ogilvi, Gray, Zenith Optimedia, pentru spoturi publicitare, videoclipuri  si segmente de emisiuni TV.

Seria workshop-urilor de la Anim'est, gazduite de Cinema Union, se incheie cu un eveniment de exceptie sambata, 10 octombrie, de la ora 16:00, cand producatorul Chris Carlisle, directorul studioului japonez Gonzo, „responsabil” pentru lung metrajul-cult Afro Samurai: Resurrection, proiectat la Cinema Patria vineri, 9 octombrie, de la 20:30, soseste la Union pentru a discuta cu cinefilii bucuresteni despre unul dintre cele mai importante studiouri de animatie din Asia si despre „fenomenul” Afro Samurai, serie TV si lung-metraj cult produse in Japonia, avandu-i in rolurile principale pe doi actori importanti de la Hollywood, Samuel L. Jackson si Lucy Liu.

La cele noua masterclass-uri si mese rotunde de la Union se adauga, bineinteles, atelierul de animatie 2 D realizat de belgienii de la Zorobabel pentru cei 15 studenti selectionati dintre cei care au trimis formulare de inscriere pe site-ul festivalului. In perioada 5-9 octombrie, la Libraria Carturesti-Verona, cei 15 vor invata tehnica de baza a realizarii unui film de animatie, si vor putea sa isi realizeze de unii singuri primele „filme” de cateva secunde.
  
asdasd