Terminator - Generatia urmatoare

Joi, 28 Mai 2009, Categoria: Diverse

Terminator - Generatia urmatoare "Terminator Salvarea" se petrece in anul 2018, la 14 ani dupa atacul nuclear care incheia trilogia "Terminator" anterioara. Producatorul Moritz Borman, care a indeplinit functia de producator executiv pentru "Terminator 3," remarca, "De la bun inceput am decis ca asa cum au fost plasate in timp seriile anterioare, tot asa ‘Terminator Salvation’ va trebui sa incerce sa dezvaluie viitorul, care nu se intrevedea prea clar in filmele anterioare. Asa ca facem un salt in timp pentru a-l vedea pe Kyle Reese adolescent, pe cand lumea nu descoperise ceea ce avea sa urmeze, si pentru a ne intoarce in timp la momentul care povestirea abia incepea. In acest film, vom ajunge in miezul razboiului care fusese prezis si vom vedea cum Connor va deveni seful rezistentei."

"DACA AUZITI ASTA, VA AFLATI IN SANUL REZISTENTEI": UN DUSMAN VECHI INTR-UN VIITOR NOU

Pentru a-l intruchipa pe personajul care reprezinta pivotul amplei povestiri din "Terminator", McG l-a ales pe Christian Bale, care a devenit o componenta esentiala a viziunii sale despre film. "Christian este un actor extraordinar de talentat si un colaborator minunat," spune regizorul. "Putini sunt actorii care reusesc sa dea greutate rolurilor pe care le interpreteaza, asa cum reuseste Christian."

Realizatorii l-au cautat pe Bale in timp ce se afla la Londra la filmarile pentru "The Dark Knight." "Am reusit sa realizam o intalnire a lui McG cu Christian," rememoreaza producatoarea executiva Jeanne Allgood. "Christian a ezitat la inceput pentru ca vroia sa aiba mai intai certitudinea ca proiectul va fi mai mult decat un film de actiune."

Inca de la inceputul proiectului s-a detasat o noua viziune asupra personajului John Connor. "El este acum mai in varsta si a trecut prin Ziua de apoi," spune Bale. "Apocalipsa este un eveniment care ar schimba pe oricine, asadar in multe privinte el este acum o cu totul alta persoana."

Connor lupta in primele randuri ale Rezistentei, dar inca nu a ajuns liderul ei. Noile evolutii aduse de Skynet i-au zdruncinat ideea despre viitor, pe care i-o formase mama sa. Ea credea ca viitorul nu era hotarat, iar acum este din ce in ce mai nesigur de faptul ca va trai suficient pentru a initia evenimentele din care el va lua nastere si anume nu va apuca sa-l trimita pe Kyle Reese inapoi in timp pentru a-i proteja mama.

Barbatul care a devenit John Connor este atat o extensie a personalitatii lui din copilarie cat si o persoana cu totul noua.

Pe langa conflictele sale cu liderii Rezistentei si temerile in legatura cu puterea distructiva a Skynet, Connor este zguduit si de un nou element: aparitia unui om a carui existenta nu fusese mentionata niciodata—un hibrid intre om si masina pe nume Marcus Wright.

In rolul anti-eroului, prin contrast cu John Connor al lui Bale, realizatorii l-au distribuit pe Sam Worthington, care tocmai terminase filmarile sub bagheta regizorului James Cameron, creatorul lui "Terminator", la filmul "Avatar."

Ultima amintire a lui Marcus Wright era aceea ca fusese condamnat la moarte pentru o crima; el nu-si aminteste cum a ajuns in lumea aceasta si nici care e scopul vietii sale aici.

Ideea de a obtine o a doua sansa la viata a impins-o pe Dr. Serena Kogen sa-l gaseasca pe condamnatul la moarte Marcus. Cercetator la divizia de genetica a Cyberdyne Systems, Serena este interpretata de Helena Bonham Carter. "Helena joaca rolul unui valoros om de stiinta care lucreaza la un proiect aflat la limita tehnologiei," spune McG. "In aceste cercetari ea este motivata de faptul ca are cancer in faza terminala. Ea crede ca cercetarile ei vor da o sansa oamenilor aflati in aceeasi situatie cu ea, dar din pacate rezultatele eforturilor ei cad in mana Skynet, iar ele constituie o descoperire revolutionara pentru roboti. Ea este cea care-l convinge pe Marcus sa-si doneze trupul pentru ceea ce par a fi "scopuri de cercetare", iar fata ei este ultima figura omeneasca pe care el o vede inainte de a muri."

Umbland fara tinta prin aceasta lume stranie, imbracat in haine furate si incercand cu disperare sa-si aminteasca ce s-a intamplat cu el dupa "moarte," Marcus este salvat din ghearele unui Terminator de catre un tanar, interpretat de Anton Yelchin, care se recomanda a fi Kyle Reese. Kyle, care va calatori inapoi, in timp, pentru a o salva pe Sarah Connor, este in acest moment un adolescent care incearca sa supravietuiasca. In timp ce Kyle asculta mesajele transmise prin radio de catre John Connor, visand sa ajunga si el in Rezistenta, Connor il cauta pe Kyle. Dar Kyle nu este singur in calatoria sa. El e insotit de Star, o fetita de noua ani care, din cauza socului razboiului si al instrainarii, nu mai poate vorbi. Interpretata de Jadagrace Berry, Star are neasteptata abilitate de a simti apropierea terminatorilor chiar inainte de a-si face aparitia, dar, si mai important, prezenta ei ii da lui Kyle un sens in viata. "Star intrupeaza inocenta in aceasta poveste," spune McG. "Ea intruchipeaza de asemenea speranta. Daca te uiti la fata ei iti spui pe data, ‘Uite, pentru asta luptam. Trebuie sa-i pastram in viata pe nevinovati. Ei reprezinta viitorul.’ Spre deosebire de cei care cunoscusera lumea dinainte, ea a crescut intr-o lume stapanita de brutalitatea masinilor. Aceasta experienta i-a conferit abilitatea de a simti apropierea lor, fetita devenind un ajutor pretios pentru cei ce vroiau sa supravietuiasca."

Supravietuind de la o zi la alta, Kyle, Star si acum Marcus traiesc sub o amenintare continua, alaturi de alti refugiati pe care-i intalnesc pe drum, printre care se numara si Virginia, interpretata de Jane Alexander. Cand restul grupului vrea sa-i alunge pe cei trei, Virginia insista sa imparta cu ei putinele provizii pe care le mai au. Marcus, Kyle si Star se trezesc separati de grup in timpul unei ambuscade, cand un Harvester—o masinarie sub forma de insecta gigant, cu mai multe brate si picioare ii arunca intr-un Transportor pentru a-i duce la Skynet. Urmariti de o intreaga armata de terminatori—incepand cu masivii Hunter-Killeri si terminand cu Moto-Terminatorii pe doua roti—ei fug mile intregi, traversand poduri si rauri. Kyle si Star sunt capturati pana la urma de Harvester si inchisi in Transportor, asteptand cu groaza sa vada ce li se va intampla.

Scapand din ghearele dusmanului, Marcus ii salveaza viata unei femei-pilot, care zburand pe un jet A-10, a fost fortata sa se catapulteze dupa ce a incercat fara succes sa-i salveze pe oamenii capturati de Harvester. Aceasta femeie senzationala este Blair Williams, care-l conduce pe Marcus inapoi, la sediul Rezistentei.

Blair Williams este interpretata de Moon Bloodgood, care personifica toate calitatile pe care realizatorii filmului le-au conturat pentru aceasta razboinica brava a Rezistentei, care readuce pe ecran acea forta feminina ce a caracterizat toate filmele "Terminator".

Pe drumul spre adaposturile Rezistentei, Marcus este ranit de o mina terestra. Tarat pana in adapost, el primeste imediat ingrijirile sotiei lui John, Kate Connor, interpretata de Bryce Dallas Howard.



Kate este totodata si partenera lui Connor in lupta permanenta pe care o duce impotriva dusmanului. "John este soldat, iar Kate este doctor, iar asta ii face sa devina o echipa redutabila, aflata intr-o adevarata simbioza," spune McG. "Amandoi sunt foarte inteligenti si au vointa si puterea de a conduce. Era extrem de important ca realizatorii sa gaseasca o Kate Connor care sa fie demna de a conduce lupta rezistentei, iar eu am avut convingerea ca Bryce avea puterea si inteligenta de a-i strange sub arme pe luptatori, daca ceva rau i s-ar intampla lui John Connor. Kate este prima care-si da seama ca Marcus a fost modificat intr-un nou model, inca necunoscut, de Terminator: un hibrid cu inima, creier si infatisare de om, dar cu interior de robot.

Complet inconstient de transformarea pe care o suferise, Marcus este zguduit de constientizarea faptului ca el trece printr-o faza de tranzitie spre o noua fiinta. "Marcus are brate si picioare de metal, dar are inima si minte de om, iar asta e esential," spune Worthington. "Va fi aceasta suficient pentru a-i proteja umanismul? El se considera om, dar cei din jurul lui, cu exceptia lui Blair, il considera inamic, inclusiv Skynet. Filmul exploreaza puterea omului de a face alegeri esentiale in viata, prin vointa caracterului sau. Desi este aproape o masina, sufletul lui este real."

John Connor realizeaza ca singura modalitate de a-i infrange pe cei din Skynet este de a-i ataca in propriul lor barlog: in inima Skynet. Iar Marcus poate fi elementul cheie pentru infiltrarea in aceasta retea. Singura lor speranta este sa aiba incredere unul in altul, iar aceasta incredere ar putea fi de ajuns. "Unde se afla sufletul?" se intreaba regizorul. "Este el rezultatul puterii date de inima omului? Ce ne da puterea de a ne sacrifica pentru semenii nostri? Acest lucru nu poate fi masurat de catre masini si roboti."

"DIAVOLUL A FOST OCUPAT SA CREEZE O ARMATA DE TERMINATORI"

"Una dintre reusitele acestui film este ca prezinta toate masinariile cuprinse in lexiconul Skynet," afirma McG. "Ele sunt realizate imitand organizarea unei armate: masinarii acvatice, terestre sau aeriene... Este o aventura fantastica sa-i urmaresti pe acesti Terminatori in diversitatea lor, pentru ca vrei sa afli toata istoria reusitelor si a esecurilor Skynet pana la ultima inventie, care este T-800, cea mai eficienta masinarie de ucis."

Create dupa desenele scenografului Martin Laing si ale echipei lui de creatori artistici, armata de roboti care colcaie in "Terminator Salvarea" au fost inspirati dupa Stan Winston, legendarul inventator si realizator de creaturi, care l-a proiectat initial pe T-800. Din nefericire, Winston a murit chiar in timpul turnarii acestui film. "Stan mi-a marturisit odata ca a creat acesti monstri imaginari pentru a-i tine de urat, exact ca in copilarie," isi aminteste McG. "Cand i-a realizat s-a simtit ca un copil mandru ca e singurul care poate face acest lucru. Atunci nu stia ca prietenii lui din copilarie vor deveni eroi de poveste pentru milioane de oameni. Dar, mai presus de orice, Stan era un tip pozitiv, caruia ii placea ceea ce facea. A fost o adevarata onoare sa lucrez cu Stan Winston. Intentionez sa dedic acest film memoriei lui."

John Rosengrant, un supervizor de efecte speciale de la studioul lui Stan Winston, a condus echipa de 60 de creatori care au inventat aceasta generatie de terminatori, si care au asigurat efectele speciale si de make-up. Initial, Winston l-a angajat pe Rosengrant sa lucreze la primul "Terminator", iar pe parcurs a devenit mentorul sau. Incepea o experienta incredibila, de ani de zile, in care cei doi au realizat impreuna progrese fenomenale in animatie si efecte speciale.

Pentru Rosengrant, provocarea acestei productii era sa vina cu inventii noi. "Una dintre dificultati era sa cream pentru ‘Terminator Salvarea’ materiale mai usoare, care sa imite metalul," spune Rosengrant. "Am folosit diverse combinatii de materiale plastice cu poliuretan, pe care le-am vopsit cu o vopsea revolutionara, pentru a reda aspectul metalului."

Pentru "Terminator Salvarea," provocarea era ca realizatorii sa creeze niste roboti care sa se incadreze la inceputurile evolutiei terminatorilor de pana acum. "Pentru ca acum ne aflam intr-o epoca anterioara celorlalte trei filme, a trebuit sa ne intoarcem cu imaginatia in timp," explica Laing. "E ca si cum ne-am gandi la laptop-ul nostru de acum zece ani, care era gros cat o caramida si care a devenit pe parcursul anilor tot mai subtire si miniaturizat; tot asa si Terminatorii pe care ii cunoasteti sunt ca un fel de laptop modern fata de Terminatorii initiali care trebuie sa fi fost mai mari, ca niste caramizi. Ei trebuia sa fie mai primitivi, mai brutali si mai masivi ca design."

De asemenea, pentru ca actiunea se petrece dupa Apocalipsa, trebuia completata imaginea Terminatorilor, care in filmele anterioare nu era decat vag schitata. "Ne aflam intr-o perioada de tranzitie," explica Christian Bale, "Daca ne amintim, in perioada anilor 2029 din filmele anterioare, Skynet avea dominatie absoluta asupra armatelor de T-800 si a Hunter-Killerilor. Ceea ce vedem acum este perioada genezei generatiei de T-800. In perioada de care se ocupa filmul nostru, avem o pleiada de T-600, o versiune mai primitiva a lui T-800, si nenumarate masinarii infernale."

Soldatul infanterist al Skynet este acum T-600, pe care McG il descrie ca fiind "mai masiv si mai urat" decat T-800, " ca un Buick din anii `57 fata de un Mercedes Benz din 2009."

O masinarie de peste 2 metri, o versiune rudimentara a ceea ce avea sa devina un T-800, cu o masca simpla de cauciuc trasa pe fata si un acoperamant zdrentaros care-i acopera trupul, T-600 "scotoceste terenul pentru a detecta tot ce misca, o masinarie care are un singur stop, acela de a ucide," continua McG.

El poarta o mitraliera M203, cu puterea de foc de 3.000 pana la 6.000 gloante pe minut, si un incarcator burdusit de munitie. Realizatorii filmului au vrut ca T-600 sa arate ca niste masinarii scoase din productie, dar care sunt inca folosite pentru patrulare, chiar daca sunt uzate si deteriorate, cu platosa gaurita in lupte sau corodata de elementele naturii. Ele sunt asa cum le descria Kyle Reese in "The Terminator": "Primii terminatori erau mai usor de detectat."

Creati cu ajutorul unor papusi activate manual, cu ajutorul echipamentelor electrice sau al imaginilor computerizate, robotii T-600 apar in film in diverse stadii de dezmembrare. "Asta le da o infatisare fioroasa, de zombi, pentru ca unii au maxilarul smuls, sau le lipsesc bucati intregi din fata", spune Rosengrant.

Cunoscute din filmele anterioare ne sunt si avioanele Terminator, denumite Hunter-Killer. Avioanele Hunter-Killer, sau pe scurt H-K, patruleaza pe cer, scanand terenul cu reflectoarele lor puternice. Ca si robotii T-600, versiunea avioanelor H-K din "Terminator Salvarea" reprezinta o versiune mai rudimentara a ceea ce Skynet urma sa inventeze.

Tot pe cer, patruland in cautarea supravietuitorilor umani, zboara niste drone denumite Aerostat. Aceste sentinele aeriene, lungi de circa 1,20 m, vaneaza orice semn de viata. Ele sunt echipate cu camere digitale si tehnologie laser pentru detectare, trimit permanent rapoarte catre Skynet, care il trimite deindata pe Harvester pentru capturarea oamenilor.

"Unul dintre terminatorii care-mi plac cel mai mult este Harvester, masinaria care-i captureaza pe oameni," afirma McG. Inalt de 25 de metri, Harvester seamana cu un paianjen gigant, cu multe picioare de otel care izvorasc dintr-un fel de torace, ce au la capat gheare cu care prind prada si video-camere in loc de ochi, pentru a supraveghea operatiunea de capturare. "Functia lui este de a zdrobi cladirile in care se ascund oamenii, de a-i captura si de a-i depune in transportoare pentru a fi dusi la Skynet."

Daca strategia lui da gres, Harvester da drumul la Moto-Terminatori. "Pentru ca Harvester este o masinarie imensa, ea nu se poate strecura pretutindeni, scapand uneori prada printre gheare," adauga Laing. "Exact cum ciobanul se foloseste de caini pentru a aduna oile, tot asa Harvester ii foloseste pe Moto-Terminatorii calare pe motociclete, care-i fugaresc si-i captureaza pe oameni. Ei sunt dotati cu armament si sunt capabili sa ucida, dar rolul lor este sa-i recupereze pe fugari si sa-i aduca inapoi la Harvester, care-i varsa in Transporter."

Aceste vehicule stralucitoare au fost inspirate dupa motocicletele Ducati, favoritele regizorului McG. Firma producatoare din Italia a fost incantata sa coopereze la acest film. Ea a pus la dispozitia producatorilor patru motociclete cu motoare de mare putere care au fost folosite in timpul filmarilor.

Echipa de efecte vizuale a reusit sa suprapuna imaginea Moto-Terminatorilor peste cea a motocicletelor Ducati reale. Productia a aranjat si executarea la Los Angeles a unui manechin-Moto-Terminator, care a fost folosit in timpul filmarilor.

Skynet a impanzit pamantul cu aceste masinarii, iar pentru mari, lacuri si rauri a inventat un Terminator subacvatic numit Hydrobot. Asemanatori cu niste serpi lungi de un metru si ceva, ei nu au ochi, dar capul lor este atat de ascutit incat poate sa execute foraje in corpul victimelor. Hydrobotii reactioneaza la sunete si la vibratiile apei, atunci cand patruleaza. "Hydrobotii s-au dovedit a fi niste personaje destul de amuzante," spune Rosengrant, "o combinatie intre un crab nebun si un sarpe de mare. Ei sunt rai si lacomi, folosindu-se de ghearele din partea lor anterioara si de un fel de burghiu. Daca te prind, esti terminat."

Acesti roboti au fost destul de greu de realizat pentru Rosengrant si echipa lui, "nu numai din cauza detaliilor de constructie, ci si pentru faptul ca trebuia sa actioneze sub apa, iar asta ne-a dat batai de cap," continua el. "De obicei, echipamentele de comanda sunt actionate prin unde radio, dar cand lucrezi sub apa, trebuie sa folosesti cabluri si tuburi pneumatice. Iar Hydrobotul trebuia sa fie suficient de robust pentru a rezista la miscari bruste, aruncari din elicopter si lovituri, fara insa a fi prea rigid, ca sa-l putem manevra."

Pana la urma realizatorii au decis sa foloseasca o combinatie de structura de otel, cat s-a putut de usoara, cu parti de poliuretan vopsite ca sa para metalice. "Cu acest model, am reusit sa facem mai multe secvente decat am sperat," afirma Rosengrant. "Noi am crezut ca va fi nevoie sa-l ajutam cu imagini realizate pe computer, dar am fost mai mult decat incantati de cum au iesit filmarile cu macheta respectiva."

Dar cea mai fantastica dintre creatiile Skynet nu este in intregime metalica: e vorba de Marcus, hibridul uman, care isi da seama de modificarile de cyborg pe care le-a suferit, de-a lungul acestui film.

Efectele speciale, machiajul si protetica folosite pentru Marcus, au fost create de Rosengrant, a carui echipa a realizat mai multe versiuni pentru a reda diferitele stadii prin care trece Marcus, inclusiv o versiune a endoscheletului acestuia, care devine vizibila atunci cand el este capturat de Rezistenta.

O combinatie de proteze sculptate cu ajutorul tehnologiilor de ultima ora, de machiaje si imagini computerizate, Marcus a fost o provocare complexa, care a necesitat multa creativitate si perseverenta, in special din partea lui Sam Worthingon, care-si petrecea cate sase ore in scaunul de machiaj pe mana a trei make-up artisti.
  
asdasd