Death defying acts

Marti, 3 Martie 2009, Categoria: Cronica de film

Death defying acts Nascut in Ungaria din parinti evrei si stabilit in Statele Unite pe cand avea patru ani, Harry Houdini a revolutionat arta magiei, ramanand in istorie ca cel mai mare specialist in evadari imposibile. Si probabil cel mai charismatic iluzionist, vrajind intreaga Europa cu numerele sale, hipnotizandu-si audienta, cucerind apoi America si devenind cel mai bine platit artist de vodevil, eliberandu-se pe rand din catuse, zale, franghii sau camasi de forta. Magie, ce mai. Probabil va asteptati sa gasiti ceva din toate astea in ultimul film al lui Gillian Armstrong, "Death defying acts" / "Houdini: ultimul magician". Gresit. Numerele de magie sunt fie prezentate in fuga (precum evadarea din celula plina cu apa din prolog), fie complet demitizate, in cazul "performantelor" de provincie pe care le ofera Mary McGarvie (Catherine Zeta Jones).

Magiciana din mahala, pacalindu-si publicuri cu trucuri de taraba, doamna McGarvie face tot ce poate pentru a se intretine pe sine si pe fiica din dotare (Saoirse Ronan), iar atunci cand in oras soseste marele Houdini (Guy Pearce), care pune la bataie 10.000 de dolari pentru mediumul care ii va dezvalui ultimele cuvinte rostite de mama sa pe patul de moarte, Mary nu poate rezista tentatiei.

Dupa cum nici Harry nu poate rezista farmecelor ei,desi din film nu intelegem exact care ar fi acelea - Houdini avea admiratoare in fiecare orasel, Mrs. McGarvie nu parea cea mai frumoasa din tara, in plus avea un copil mare si un bagaj emotional greu de dus. O fi fost o dragoste platonica de spirite inrudite, ceea ce ar explica oarecum totala lipsa de chimie intre Pearce si Zeta-Jones, el intepenit intr-o auto-suficienta cu accente melodramatice, ea-chinuita de un accent britanic atroce, in vesnicul rol al strengaritei fermecatoare careia ii ierti toate pacatele de dragul ochilor frumosi.

Venind dupa "Iluzionistul" sau "Prestigiul", "Houdini: ultimul magician" nu aduce nici un strop de aer proaspat, dimpotriva: avem parte de un scenariu plictisitor, cu final anti-orgasmic, de performante actoricesti inflexibile, de promisiunea unui film care ar fi putut fi interesant dar nu este. Un film cu magicieni dar fara pic de magie.