The Proposal

Marti, 18 August 2009, Categoria: Cronica de film

The Proposal Daca ati vazut "Imblanzirea scorpiei", "The Proposal" n-are cum sa va ia prin surprindere. Daca nu, va puteti face o idee despre subiect chiar din afisul filmului: da, e vorba de femeia bitchy (corporatista, in cazul de fata, deci preocupata exclusiv de cariera, cu o viata sociala egala cu zero si care se distreaza facand viata amara tuturor celor din jur) si barbatul cu figura de om cumsecade, supus in fata capriciilor nebunei cu tocuri de 20 de centimetri.

Pe langa asta, Margaret (Sandra Bullock) e o canadianca in pericol de a fi deportata, Andrew (Ryan Reynolds) e un baiat bun din Alaska, provenind dintr-o familie instarita insa abandonand afacerile (si una bucata iubita cumintica si blonda) in favoarea visului cultural, acela de a fi editor la New York. Dar cum socoteala de acasa nu se potriveste niciodata cu cea din metropola, visurile intarzie sa se indeplineasca si Andrew petrece 3 ani mizerabili in slujba de asistent al cele mai afurisite sefe din lume, poreclita tandru si "The Devil's Mistress". Si daca orele suplimentare muncite pe branci nu sunt de-ajuns, cum sa capeti o promotie fara sa te culci cu seful? Simplu: va casatoriti. De forma, desigur, ca sa fentati Biroul de Imigrari.

Dar un weekend in sanul familiei din Alaska (tata, mama, bunica plus catel) poate induiosa inimile cele mai impietrite, asa ca incet-incet rolurile se schimba: Andrew face pe barbatul, sparge lemne si defileaza la bustul gol, Margaret renunta la tocuri si isi pierde celularul, apoi isi dezvaluie slabiciunile de fetita sensibila ce se ascunde in spatele armurii de gheata. Etc etc, si dragostea invinge totul, dupa cum era de asteptat.

Una peste asta, "The proposal" e un film previzibil, montaj de clisee desprinse din "The devil wears Prada" si alte zeci de comedii romantice, dar are cateva scene amuzante, Sandra Bullock arata uimitor de bine la cei 44 de ani ai ei si il puteti vedea linistit cu iubita (+ o punga mare de popcorn) - entertainment extra-lejer, de vara.