In bezna

In Darkness

 


Anul: 2011

Durata: 145min

Tara: Polonia

Regia: Agnieszka Holland

 

Sinopsis:

Lvov, 1943. Leopold Socha, vidanjor si borfas marunt, da peste un grup de evrei fugiti din ghetou care vor sa se ascunda in canalele subterane ale orasului, pe care el le cunoaste foarte bine. Drept care, se invoieste sa-i ajute contra cost. Ceea ce debuteaza ca un targ se transforma in ceva neasteptat, pe masura ce, timp de 14 luni de pericol maxim, ei incearca impreuna sa pacaleasca moartea.   Holland se impune ca o cineasta cu o optiune politica si morala clara, facandu-se ecoul iluziilor irosite ale generatiei sale. In 1981 emigreaza in Franta si revine sa lucreze in Polonia abia dupa anii '90. Evolutia carierei sale internationale o impune ca pe una dintre cele mai importante voci feminine in regia de film a ultimelor trei decenii. Filmele sunt recompensate cu numeroase premii in festivaluri de prestigiu ale lumii.   "Anul 2009 a adus numeroase povesti noi despre Holocaust, consemnate in carti si filme. Ne-am putea intreba daca mai e ceva de spus pe acest subiect. Dupa parerea mea, principalul mister n-a fost elucidat sau macar explorat in intregime. Cum a fost posibila aceasta crima? Unde a fost Omul in timpul acestei crize? Dar Dumnezeu? Aceste intamplari sunt niste exceptii in istoria omenirii sau sunt expresia unei laturi intunecate a firii noastre? Atunci cand exploram povestile din aceasta perioada descoperim o incredibila varietate de destine si aventuri, drame de o mare complexitate, personaje care trebuie sa faca fata unor dificile optiuni morale si umane, dezvaluind natura umana in ceea ce are ea si bun, si rau.
Una dintre ele e povestea lui Leopold Socha si a grupului de evrei din ghetoul din Lvov, pe care el il ascunde in canalele orasului. Personajul principal e ambiguu: pare un bun familist, dar e totodata un mic borfas, credincios si, in acelasi timp, imoral, de fapt un om obisnuit, care traieste vremuri cumplite. De-a lungul actiunii, Socha creste ca fiinta umana. Nu e nimic usor sau sentimental in devenirea sa. Asta e fascinant si de aceea suntem gata sa fim alaturi de el. Nici grupul de evrei pe care-l salveaza nu e format din ingeri. Teama, conditiile ingrozitoare, egoismul ii face sa fie complicati si dificili, uneori chiar insuportabili. Dar sunt adevarati si vii, iar imperfectiunile lor le dau o mai puternica forta de a-si cere dreptul la viata decat o au victimele in versiuni idealizate.
Mi-a placut imediat povestea, potentialul ei, personajele si scenariul. Dar povocarea cea mai mare pentru mine, ca regizor, a fost bezna. Mai bine de un an, ei traiesc in intuneric, duhoare, umezeala si izolare. Stiam ca trebuie sa redam asta, sa exploram aceasta lume subterana intr-un mod special, realist, omenesc, intim. Am vrut ca spectatorul sa aiba senzatia ca e acolo. Si sa mentinem tensiunea pe masura ce publicul intra in poveste. Dinamica filmului este construita pe alternanta dintre lumile celor doi eroi principali ? Socha si Mundek. Aceste doua lumi se contopesc pentru ca ei trebuie sa colaboreze pentru a supravietui." - marturia regizoarei.   "Transpunand pe ecran romanul lui Robert Marshall, Agnieszka Holland abordeaza un subiect pasionant, ale carui numeroase elemente lacrimogene ne-ar fi putut face sa ne temem pentru reusita filmului: o poveste adevarata, niste bestii ingrozitoare, niste victime lipsite de aparare timp de 14 luni, copii foarte mici... si o persoana exemplara, care se lupta singura impotriva tuturor. Pentru a evita capcanele inerente ale acestui gen de subiect era nevoie de o persoana vajnica si de optiuni artistice inspirate. Experienta Agnieszkai Holland ofera aceste garantii." ((Jean-Marie Lanlo, Cinefilic).

Extensiile acceptate sunt jpg, gif, png, bmp.

Se pot incarca maxim 20 poze odata.Tine apasat tasta Ctrl pentru a putea selecta mai multe poze.


Trebuie sa fii logat pentru a incarca poze! Acceseaza cont sau Creeaza un cont nou

Comentarii   Optiuni
 
 
 
  
asdasd